SEA diensten


SEA Diensten
SEA staat voor Search Engine Advertising, in het Nederlands:
Zoekmachine adverteren. Gogglemarks maakt in Google ads advertenties op basis van zoekwoorden zoals: “Laptop winkel” “Afval laten ophalen” “SEA specialist”. Deze advertenties worden dan bovenaan vertoond zodra je de zoekwoorden intikt. Verder is de mogelijkheid er om shoppingadvertenties te maken voor producten met foto’s die ook in google worden getoond, vanuit deze type advertenties kunnen direct aankopen worden gedaan. Gogglemarks stelt de zoekwoorden, advertentieontwerpen en budget voor en wacht op jullie goedkeuring. Daar houdt het niet op, nadat de advertenties worden gelanceerd houdt Gogglemarks de data in de gaten om op maat gemaakte optimalisaties toe te voegen.
Op welke zoekwoorden worden de advertenties buiten de gekozen zoekwoorden gevonden, welke hiervan moeten uitgesloten worden? Hoeveel conversies (aankopen of aanvragen) worden er gemaakt? Welke koppen en teksten worden het meeste aangeklikt? Wat is het vertoningspercentage van de advertentie t.o.v. de concurrentie? Wat is de kwaliteitsscore? (Die bepaald de cost per click van een advertentie) Onder meer hierop gaat Gogglemarks optimalisaties aanbrengen in de tekst en het budget zodat de advertenties meer klikken en conversies realiseren. Nieuwe koppen en teksten schrijven, tekst met de website laten overeenkomen, uitsluitingslijsten hanteren en een budget strategie zijn hier een no-brainer.
Om de maand wordt daarnaast een optimalisatie campagne opgezet om meer conversies te realiseren en ook echt die groei te maken: bijvoorbeeld een display campagne of concurrentiecampagne. Display (banner) advertenties worden tentoongesteld aan mensen niet alleen op google maar ook op Youtube en andere websites op basis van data over de interesses van de persoon en zijn eerder vertoonde gedrag op jouw website. Concurrentie campagnes zijn gebaseerd op de zoekwoorden van een concurrent, bijvoorbeeld een “Mediamarkt” en vervolgens wordt jou ad daar getoond met sterke punten t.o.v. de concurrent. Deze optimalisatie campagnes en nog meer worden door Gogglemarks voor je opgezet op basis van jouw type bedrijf en de data die naar boven komt. Tot slot rapporteer ik om de maand aan jullie over mijn uitgevoerde acties en de prestaties van de campagnes. Ik ben altijd bereikbaar voor vragen, reageer binnen een werkdag, neem jullie mee in het proces en je kunt me altijd tijdens de samenwerking raadplegen voor advies.
Gratis audit: Na het eerste contactmoment kan er een afspraak worden gemaakt indien je een gratis audit wilt over je huidige google ads account, in een audit worden verbeterpunten aangetoond waarmee je meer conversies en minder kosten maakt in je google ads account.


zoek ads
Bereiken relevante doelgroepen om ze vervolgens via een funnel te leiden tot een conversie. Deze ads vormen het fundament door de data die ze creëren en hierop wordt verder gebouwd voor je bedrijf.


vertoningen
Gogglemarks zorgt ervoor dat je ads niet alleen op Google worden vertoond maar ook elders zoals YouTube en Gmail. Daarnaast wordt ervoor gezorgd dat ze niet vertoond worden op ongewenste zoekwoorden en pagina's.


optimalisatie
Advertentie en extensie ontwerp wordt afgestemd op de zoekwoorden en landingpagina's. Advertenties worden getest tegen elkaar voor de meest converterende tekst. Het budget en de rendement strategie worden afgestemd op de behaalde resultaten.


zoekwoorden
Zoekwoorden onderzoek om relevante bezoekers te ontvangen. Zoekwoord kwaliteitsscore verbeteren zodat de kosten per klik op je advertentie kleiner worden. Dit leidt tot meer klikken op je advertentie binnen jouw budget.


shopping ads
Deze ads stellen je product(en) tentoon en vanuit deze ads worden direct aankopen gedaan. Google AI zorgt ervoor dat deze ads op de juiste plek worden vertoond. Gogglemarks maakt hier gebruik van een specifieke techniek bij het gebruik van Performance Max campagnes.


strategie
Een goede marketingstrategie houdt niet op bij standaardoptimalisaties. Gogglemarks voert campagne op websitebezoekers die nog twijfelen. Campagne op klanten die zoeken naar je concurrent. Dynamische campagnes en op verzoek op locatie.